Halloween Costume ideas 2015
MPS

Aku Bila Lagikah Tuhan?..

Wahai Tuhanku
aku cuba mencintaiMu
tapi tak terasa juga
aku cuba berkali-kali
pun tak terasa apa-apa
aku fikir-fikir segala ni’mat
aku kenang-kenang segala rahmat
aku Nampak kemurahanMu
atas nama Tuhan aku akur...

Namun aku belum jatuh hati juga padaMu
aku susah hati
aku selalu sedih
mengapa terjadi begitu?
mengapa cintaku padaMu belum berbunga lagi?
sedang aku tahu
aku akui nikmatMu terlalu banyak padaku
jika hendak dihitung, tak mungkin terhitung

Aku iri hati selalu
cerita dan berita orang soleh zaman dahulu
hebatnya cinta mereka kepadaMu
hilang selera makan keranaMu
asyik memuja dan memujiMu
mensuci dan membesarkanMu
terutama di waktu malam yang sepi
di waktu orang mimpi
mereka merintih kepadaMu

mengharap kasih sayangMu
air mata mereka membasahi pipi
merasa Engkau adalah segala-galanya

Engkau adalah jantung hati mereka
tapi aku tidak begitu
aduh! kerasnya hatiku
hingga kini aku belumboleh mencintai kekasih agungku
baru aku sedar taufiq, hidayah dan inayahMu

Bahagia dan bertuahlah mereka yang
dikurniakan kecintaan kepadaMu
aku bila lagikah Tuhan?
dapat sedikit pun jadilah

Namun...
aku tidak akan putus asa
akan ku cuba lagi selagi ada nyawa walau
di hujung nafas yang bakal tiba...


Tuan Guru Haji Ibrahim Mohamad Pulau Manis


24 Ogos 2009
3.42 petang
Kampung Pinang, Kamunting

Catat Ulasan

MKRdezign

{facebook#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {twitter#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {google-plus#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {pinterest#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {youtube#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {instagram#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL}

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Copyright � 2011 peminggirkota. Dikuasakan oleh Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget