Halloween Costume ideas 2015
MPS

“Tatkala berkata-kata itu perak, diam itu emas”


Senyap kira-kira sebulan..

Sahabat-sahabat bertanya “bila nak kemaskini laman blog?”. Spontan, saya menjawab “dah baca semua artikel dalam laman blog tu? Namun, hakikat jawaban ini adalah justifikasi bersifat ‘melepaskan diri’ (escapisme) kerana ada ‘sebab utama’ yang men’cetusmula’kan jangka masa ‘senyap’ itu.

“wahai orang-orang yang beriman, jadilah kamu benar-benar menegakkan keadilan, menjadi saksi kerana Allah biarpun terhadap dirimu sendiri atau ibu bapa dan kaum kerabatmu..Maka janganlah kamu mengikutii hawa nafsu kerana ingin menyimpang dari kebenaran. Dan jika kamu memutarbelitkan (kata-kata) atau enggan menjadi saksi, maka Allah Maha Mengetahui apa-apa yang kamu kerjakan..”
(surah anNisa`; ayat 13)

Jangka masa ‘senyap’ yang berlaku sebenarnya menyimpan pelbagai kisah, pengalaman, dan kejadian yang cukup signifikan sehingga mampu menganjak beberapa posisi sudut pandang yang baharu dan lebih luas.
Jangka masa senyap yang berlaku adalah satu anugerah yang tidak mampu dinilai oleh neraca timbangan aqal manusia. Segala puji bagi Allah atas ni’am dan rahmatNya.

Benarlah kata orang tua-tua dahulu “..tatkala kata-kata itu perak, diam itu emas”




22 Julai 2009
3.51 petang
Universiti Islam Antarabangsa Malaysia

Catat Ulasan

MKRdezign

{facebook#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {twitter#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {google-plus#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {pinterest#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {youtube#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {instagram#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL}

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Copyright � 2011 peminggirkota. Dikuasakan oleh Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget