Halloween Costume ideas 2015
MPS

Berpatah balik

kenapa?


selalunya tak menjadi...
saat mahu 'kembali'... aku 'berpatah balik'
coba 'kembali' semula.. belum apa-apa sudah 'berpatah balik'..


apa?


yang tak kena dengan aku...
mataku buta?
telingaku pekak?
lidahku kelu bisu?
tanganku kudung? atau lumpuh?
kakiku??
ahhh......



semua biasa, normal... tak ada apa yang kurang...
tapi aku kurang sesuatu...
KURANG SIUMAN,
aku kurang siuman,
aku kurang siuman..


ayat-ayat suci KalamulLah bermain dalam kepala,
tapi langsung tak mampu membendung,
membendung aku daripada 'berpatah balik' pada saat aku mahu 'kembali'
salah siapa? salah ayat quran yang bermain dalam kepala?
salah ayat quran itu sebab tak mampu menghalang daripada berpatah balik?


BUKAN.. BUKAN..


semuanya salah aku,
aku kurang siuman,
kurang siuman..


buta mata hati..
nifaq,
fusuq,




kurang siuman....


gila.. gila...


--------------------


Tak malu ka hidup atas muka bumi Allah ni wahai orang gila?


Tuhan sangat menyayangi hambaNya.
Masakan tidak, orang gila macam kau pon Dia bagi hidup,
Dia bagi rezeki, Dia bagi nikmat itu dan ini...
Kau bukan gila, sebab orang gila tak kan jatuh taklif ke atasnya,
kau BODOH..


Sudahlah orang BODOH, pergilah 'kembali',
sambung perjalananmu,
sambung apa yang pernah kau cita-citakan,


Tuhan Yang Maha Penyayang,
Dia sangat Bijaksana,
Saat kau terdetik untuk kembali, Dia yang gerakkan hatimu,
Saat kauterhina semacam sekarang ini, Dia yang menghinakanmu,
Saat hatimu sekali lagi berdetik mahu 'kembali', itu jua dari Dia,


Batinmu satu...
'Kembali'lah.. dan
Jangan
'Berpatah balik'






10.03mlm,
tempat sunyi

Catat Ulasan

semuanya seperti ku...hurm....
mudah-mudahan aku dpat 'kemballi' sepenuhnya..insyaALLAH..=(

salam sabar sheikh setip manusia ada kelemahan...sama2 kita perbaikinya...

Woh. Terima kasih atas perkongsianmu

hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

sama la saya--najmuddin10--

MKRdezign

{facebook#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {twitter#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {google-plus#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {pinterest#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {youtube#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL} {instagram#YOUR_SOCIAL_PROFILE_URL}

Borang Maklumat Hubungan

Nama

E-mel *

Mesej *

Copyright � 2011 peminggirkota. Dikuasakan oleh Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget